Servis motornih koles in redno samostojno vzdrževanje

Vsak motorist bi moral imeti toliko znanja, da pred vsako vožnjo in po njej poskrbi za pregled svojega motocikla in ugotovi, ali so morda na vidiku težave. Servis motornih koles namreč ni edini, ki skrbi za dvokolesnega jeklenega konjička – marsikaj lahko lastnik oziroma voznik postori sam, s tem pa naredi največ za svojo varnost.

Za kaj skrbi servis motornih koles?

Servis motornih koles se opravi po prevoženem določenem številu kilometrov, tako kot to velja tudi za avtomobile. Kolikšne so natančne številke, piše v vaši servisni knjižici.
Na servisu bodo vašemu motorju zamenjali olje in filter, poskrbeli za zračni filter in druge “redne” menjave, prav tako pa bodo po potrebi zamenjali verigo, zobnike, svečke, nastavili ventile in podobno. Pri servisu se lahko pokaže, da je potrebno poskrbeti tudi za marsikatero drugo stvar, na primer zavorne ploščice, da je treba nastaviti vbrizg, opozorijo vas na izrabljene gume …
Servis motornih koles je v nekem smislu podoben obisku pri zdravniku. Ta poskrbi, da se “ozdravijo bolezni”, ki so že nastopile, sicer pa vam pove, da morate za preventivo skrbeti sami. Tudi pri motorju je tako!

Kaj lahko naredite sami?

Četudi se redno odpravite na servis motornih koles, to ne pomeni, da ste sami rešeni vseh skrbi in bo motor od enega do drugega servisa deloval brez napak in ne bo potreben prav nikakršen “popravek”. Nenazadnje tudi pri avtomobilu ni tako.

Večkrat morate sami preveriti, kakšen je tlak v pnevmatikah motorja. Prenizek tlak vpliva na vodenje motorja in na zaviranje. Previsok tlak zmanjša površino stika pnevmatike s cestiščem. Oboje je torej še kako nevarno.

Prav tako večkrat preverite napetost verige in poskrbite za prilagoditev v skladu z navodili v priročniku za motor. Ne pozabite, da veriga zahteva tudi redno mazanje – to ni nekaj, za kar se skrbi le takrat, ko pride na vrsto servis motornih koles.

Sami lahko preverite tudi stanje akumulatorja. Za pregled ga je sicer potrebno odstraniti, ob znižanem nivoju pa doliti tekočino, zato ne bo odveč, če za to motor odpeljete k serviserju.
Če se pri vašem motorju uporablja hlajenje s hladilno tekočino, v priročniku poglejte, kako jo preverite. Vzelo vam bo le nekaj minut.

Hitro in brez težav lahko poskrbite za namastitev nekaterih delov motorja, kjer je potrebno tekoče premikanje – na primer pri pedalih ali kablih.

Vse to so drobni opravki, ki niso zahtevni, in vam pomagajo pri skrbi za vaš motor preko sezone. Jeseni, ko se ta počasi zaključuje, pa se le odpravite na servis motornih koles, pa četudi morda niste naredili toliko kilometrov, da bi servisna knjižica od vas zahtevala. Popoln pregled, servis in priprava motorja na mirovanje preko zime so bistveni za varnost in bi morali biti v interesu vsakega lastnika.

Leave a Reply